FCI on hyväksynyt päivitetyn kansainvälisen käyttökoirakokeiden koeohjeen

16.10.2024 ǀ SPKL

FCI on hyväksynyt päivitetyn kansainvälisen käyttökoirakokeiden koeohjeen, julkaistu Palveluskoiraliiton sivuilla ensimmäisen kerran
19.09.2024

FCI on 3.9.2024 hyväksynyt päivitetyn kansainvälisen käyttökoirakokeiden koeohjeen.
Koeohje sisältää FCI-IGP, FCI-BH, FCI-IGP-FH, FCI-IFH sekä FCI-IBGH (nk. B-tottelevaisuus) koeohjeet.

Koeohjeet on julkaistu 17.9.2024 saksan ja englannin kielillä. Saksankielinen ohje on määräävä.

Koeohjeen käännöstyö suomeksi on aloitettu ja koeohjeiden voimaan tulo etenee seuraavasti.
Palveluskoiraliiton koe- ja kilpailutoimikunta valmistelee koeohjeen Palveluskoiraliiton hallitukselle. Koe- ja kilpailutoimikunta huomioi valmistelutyössä mahdolliset Suomessa koeohjeista poikkeavat kansalliset ohjeet. Tämän jälkeen Kennelliiton hyvinvointityöryhmä antaa siitä lausunnon ja siirtää koeohjeen Kennelliiton koe- ja kilpailutoimikunnan hyväksyttäväksi.

Koeohjeista ja niiden voimaan tulosta tiedotetaan heti, kun ohjeet on hyväksytty.
Ajankohdasta ei ole vielä tietoa.

Palveluskoirakoetuomareille järjestetään velvoittava jatkokoulutus maalis-huhtikuussa 2025.
Tuomareiden jatkokoulutusten jälkeen järjestetään infotilaisuudet harrastajille.