FCI:n pelastuskoirakoeohjeiden päivitystyö loppusuoralla

18.10.2024 ǀ SPKL

FCI:n pelastuskoirakomissio on julkaissut tiedotteen koskien päivitettyjä kansainvälisen koeohjeen mukaisia pelastuskoirakokeita (nyk. IPO-R), jatkossa SAR-koeohjeet.

Palveluskoiraliiton koe- ja kilpailutoimikunnan työryhmä on syksyn aikana valmistellut koeohjeen käännöstyötä Suomeksi. Käännöstyö on edennyt hyvin ja käännetyt koeohjeet ovat tällä hetkellä kommenttikierroksella kaikilla Palveluskoiraliiton IPO-R arvosteluoikeuden omaavilla tuomareilla.

Käännöstyö pyritään saattamaan valmiiksi lokakuun loppuun mennessä, jonka jälkeen ne lähetetään hyväksyttäviksi Kennelliittoon.

Uusien koeohjeiden on tarkoitus tulla voimaan 1.1.2025 lukien.

Palveluskoiraliitto järjestää uudesta koeohjeesta velvoittavan koulutuksen IPO-R tuomareille 29.3.2025 Keravalla.

Harrastajille järjestetään tiedotus- ja koulutustilaisuus koeohjeen muutoksista ennen koekauden alkua.

Englanninkieliset koeohjeet luettavissa FCI:n verkkosivuilta.