Vahva suomalaisseitsikko pelastuskoirien MM-kilpailuihin Vantaalle

17.07.2024 ǀ SPKL

Vahva suomalaisseitsikko pelastuskoirien MM-kilpailuihin Vantaalle

Vantaalla 4.–8. syyskuuta järjestettäviin Kansainvälisen etsintä- ja pelastuskoirajärjestö IROn maailmanmestaruuskilpailuihin osallistuu Suomesta seitsemän kokenutta koirakkoa.

Rauniokoirakoista kilpailuun osallistuvat FRF K9:a edustavat Krista Forsblom & labradorinnoutaja Noseworks Ahti ”Camo”, Kirsi Myöhänen & labradorinnoutaja Noseworks Ukko ”Jedi” sekä Tanja Vallenius & keskikokoinen villakoira Olymbinar’s Tilulilulaa ”Tilu”.

Jäljestyskilpailuun suomalaiskoirakoita osallistuu myös kolme: FRF K9:n Satu Jore & saksanpaimenkoira Devil Oger Schloss ”Peto”, Suomen Palveluskoiraliiton Kirsi Karmala & belgianpaimenkoira malinois Ruutipussi Åkariina ”Åkariina” ja niin ikään Suomen Palveluskoiraliiton Liia Rikkinen & belgianpaimenkoira malinois Blackneck's C'Rapp ”Toker”.

Maastohakuun osallistuu Suomen Palveluskoiraliittoa edustava Heidi Levander & kultainennoutaja Northern Lights Up Finnish Sky ”Sky”.

Suomalaisten joukkueiden johtajina toimivat Matti Hautala (Suomen Palveluskoiraliitto) ja Miia Salo (FRF K9).

Toivotamme kaikille MM-osallistujille onnistunutta kisavalmistautumista ja menestystä kilpailuun!

----------------------------------------------
IROn pelastuskoirien 28. maailmanmestaruuskilpailut järjestetään Vantaalla ja eri kohteissa Uudellamaalla 4.–8. syyskuuta 2024. Kilpailujen kolmeen lajiin (raunioetsintä, jäljestys ja maastohaku) on ilmoittautunut yli sata pelastuskoirakkoa ympäri maailmaa.

Vuoden 2024 MM-kisajärjestelyistä vastaa IROn suomalainen jäsenyhdistys FRF K9. Edellisen kerran pelastuskoirien MM-kilpailut järjestettiin Suomessa vuonna 1998. Tuolloin kisajärjestelyistä vastasi menestyksekkäästi Suomen Palveluskoiraliitto.

Lisätietoa: sarwch2024.org