Ethän siis koskaan luo uutta tunnusta Virkkuun, mikäli sähköpostiosoitteesi (eli Virkun tunnuksesi) muuttuu! Pyydä toimistoa muuttamaan tunnus.
Ethän myöskään luo uutta tunnusta, mikäli et muista salasanaasi kirjautuessasi Virkkuun. Salasanan voit palauttaa ”Palauta unohtunut salasana”-napista painamalla. Salasana saapuu noreply-osoitteesta ja hyvin usein päätyy vastaanottajan sähköpostissa Roskakoriin eli tarkastathan roskakorin myös. Mikäli salasanan palautus ei onnistu, otathan yhteyttä toimistolle.
Uuden sähköpostin eli tunnuksen luominen Virkkuun tarkoittaa, että käyttäjällä on Virkussa siis siten kaksi erillistä tiliä. Vanhan sähköpostin eli vanhan tunnuksen tiedot eivät siirry uudelle tunnukselle, joten tunnuksen vaihdossa käyttäjältä katoaa paljon tärkeää tietoa, kuten mahdollisia koetoimitsija- tai koulutusohjaajapätevyyksiä tai toiminta toimihenkilönä kokeissa/kilpailuissa ja testeissä/luonnekuvauksissa sekä koko kokeisiin osallistumisen historia. Myöskään lisenssitiedot eivät siirry vanhalta tunnukselta uudelle tunnukselle eli myös lisenssitiedot katoavat, koska ne on aina yhdistetty kulloiseenkin tunnukseen.
Näistä syistä siis korostamme, että mikäli sähköpostiosoitteesi muuttuu, myös Virkun tunnuksesi on siten vaihdettava: Lähetä siitä pyyntö SPKL:n toimistolle, ethän siis luo uutta tunnusta. Näin toimien varmistetaan, että tunnuksesi tiedot eivät katoa minnekään.